Cyklická mapa

Cyklická mapa – to je vaše šance:

  • zbavit se premenstruačního syndromu a bolestivé menstruace;
  • objevit své nové, nečekané a netušené schopnosti;
  • vědět přesně, jak si plánovat svůj pracovní čas, abyste byla co nejefektivnější; 
  • být mnohem víc v pohodě a přitom toho zvládat daleko víc; 
  • získat mnohem větší sebejistotu a sebedůvěru;
  • mít mnohem větší radost ze života i ze všeho, co děláte.

Koupit Cyklickou mapu

Sofi_louka_cut_malaSlovo autorky: Když jsem začala pracovat se svou cykličností, pozorovat ji a využívat jí, používala jsem takzvané „měsíční hodiny“. Prosté kolečko rozdělené na 28 dílků (v mém případě na nějakých 30 nebo 32), do kterého jsem si každý den velmi stručně zapisovala svá cyklická zkoumání a pozorování.
Bylo to fajn, protože mi to pomohlo si uvědomit, že se skutečně proměňuju každý den a každý den jsem úplně jiná. Postrádala jsem však jednu věc – z měsíčních hodin jsem nebyla schopna vyčíst, kdy budu naopak v nadcházejícím měsíci zase stejná.  Nedokázala jsem přesně vidět, jakou periodu vlastně moje cykličnost má. Měla jsem x papírů z několika měsíců zapisování, ale nebylo možné jednotlivé měsíce mezi sebou srovnat a jasně vidět vzorce svých proměn.
Bylo to zaprvé proto, že se mi do měsíčních hodin vešlo jen málo textu. A zadruhé proto, že jsem každý měsíc pozorovala něco jiného. Jednou své fyzické symptomy, pak zase způsob, jakým přistupuju k lidem, potřetí své schopnosti pracovat a být efektivní – zkrátka každý měsíc jsem měla ve stejném dni zapsáno něco úplně jiného, takže srovnání vskutku nebylo možné.

To, co mě zajímalo, byly tyto prosté otázky:

  • Můžu svému cyklu skutečně důvěřovat?
  • Můžu důvěřovat tomu, že se moje schopnosti, které v této fázi mám, vrátí zase za měsíc v plné síle?
  • Můžu tedy odložit ten či onen úkol na dobu, která pro něj bude vhodnější – kdy to pro mne bude hračka?
  • A jak se vůbec moje schopnosti, dovednosti, nálady, chutě, energie nebo fyzická síla mění v průběhu měsíce?
  • Jaký je vzorec těchto mých proměn?

Vytvořila jsem si proto sama pro sebe něco, co jsem nazvala „cyklickou mapou“. V původní verzi to byla prostá tabulka, nalevo popisy toho, co můžu pozorovat, nahoře konkrétní data mých dnů 1, 2, 3 atd. Postupně jsem objevovala, co všechno ještě chci v rámci svých cyklických proměn pozorovat, a levá strana s popisy narostla. Narostlo ale také moje sebevědomí a sebedůvěra. 

Najednou jsem měla vedle sebe zápisky ze čtyř dnů 1 ve čyřech po sobě jdoucích měsících a viděla jsem to jasně před sebou černé na bílém: Ano, tato schopnost se mi vrací a začíná pravidelně kolem dne 14, plus mínus dva dny. Ano, zvýšená chuť na sex se také opakuje, a to ve dnech kolem ovulace – a pak ve dnech kolem menstruace. Psaní blogových článků můžu vždy odložit na kreativní fázi – budu schopna jich napsat několik ve velmi krátkém čase a s téměř nulovým úsilím. Pokud to však ve dnech těsně před menstruací přeženu s fyzickou i psychickou aktivitou, nejspíš si to pěkně vyžeru: hrozí silné stavy temna a útlumu, a to jak na úrovni energie, tak na úrovni nálady. (Vnitřní stres může přecházet až do deprese.) S nadcházející dynamickou fází však můžu vždy kolem dne 5 počítat se silným nárůstem energie i optimismu.

Některé dni se opakovaly (a opakují) se železnou pravidelností: například ve dni 26 se zaručeně ve dvě ráno vzbudím a nebudu moci spát. Pomáhá vzít si notebook a chvíli pracovat, dokud mě kolem páté ráno práce zase neznaví ke spánku. Díky pravidelným zápiskům jsem si také mohla ověřit, že přestože budu tu noc málo spát, budu mít pak přes den relativně mnoho energie, a nemusím se tedy bát, že by mi ta trocha noční práce uškodila. A tak dále.

Výsledkem celého tohoto procesu bylo a je, že si nyní dokážu velmi přesně plánovat činnosti na svůj nadcházející měsíc. Kdy je lépe pracovat na svých projektech, nerušena ostatními, kdy mám vyrazit do světa mezi lidi (= kdy nebudu mít u počítače stání a stejně bych nic neudělala), na jakou dobu mám odložit své psaní a jiné tvoření, a kdy si mám naplánovat klidný čas pro načerpání sil na další měsíc. 

Cyklická mapa

Mapa mi rovněž umožnila a umožňuje měsíc od měsíce vychytávat to, co se mi minule zrovna nepovedlo nebo co pro mne představovalo určitou výzvu. Dám příklad: v dynamické fázi mám tendenci k multitaskingu, která se projevuje tím, že začnu mnoho věcí a žádnou z nich nedokončím. Ve chvíli, kdy jsem si tento poznatek zapsala, další měsíc jsem mohla své jednání vědomě korigovat a hlídat si počet úkolů a projektů, na nichž jsem pracovala – a taky je skutečně zdárně dokončit.

Výsledkem mých pravidelných cyklických pozorování, srovnávání a praktické aplikace poznaného je:

  • vymizení nepříjemných projevů premenstruačního syndromu;
  • naprosto pohodová menstruace;
  • mnohem větší vnitřní klid a pohoda, jak v zaměstnání, tak v životě celkově;
  • větší sebedůvěra a sebejistota;
  • větší efektivita a flexibilita v rámci měsíce;
  • objevení nových, nečekaných a netušených schopností;
  • zvýšené množství energie, kterou mám nyní k dispozici;
  • přijetí sebe samé a skvělý pocit ze sebe samé;
  • přijetí své cykličnosti a svého ženství jako úžasného daru;
  • větší radost ze všeho, co dělám.

Spolu s mapou dostanete i návod, jak ji používat a pár tipů, jak můžete se svou Cyklickou mapou pracovat, aby vám přinesla totéž, co mně – a ještě mnohem víc.

Vaše Dana-Sofie Šlancarová 

ŽIJTE (s) CYKLEM A BUĎTE NAPLNĚNOU,
ÚSPĚŠNOU A ŠŤASTNOU ŽENOU!

 

Objednávka Cyklické mapy

Mapu obdržíte e-mailem jako pdf soubor. Mapa je chráněna měkkým DRM –
to znamená, že je na příhodném místě v publikaci uvedeno vaše jméno a adresa.

Pokud chcete e-publikaci objednat pro někoho jiného než pro sebe (například jako dárek), stačí, když nám při objednávce do pole Poznámka napíšete jeho plné jméno a e-mailovou adresu, a my už mu e-knihu doručíme. Stejně tak postupujte, pokud objednáváte více e-knih – do pole Poznámka napište jména a e-maily všech lidí, kterým máme knihu zaslat, a my to uděláme.

Koupit Cyklickou mapu